Co nas wyróżnia

Jesteśmy pierwszym...

Jesteśmy pierwszym w Polsce holistycznym ośrodkiem rehabilitacyjnym.

W Instytucje Rehabilitacji im. Św. Hildegardy wierzymy, że tylko kompleksowe podejście do człowieka i jego zdrowia daje wymierne efekty. Program Zdrowienia Pacjenta obejmuje trzy sfery człowieka: ciało, umysł i jego duchowość. Pracując na wszytskich tych obszarach możemy uruchomić indywidualny potencjał Pacjenta w powrocie do zdrowia, równowagi i harmonii.

Dlaczego my?

Kompleksowe podejście do człowieka i jego zdrowia jest dla nas priorytetem.

Wysoki standard obsługi i infrastruktury ośrodka zapewnia komfortowy i relaksujący pobyt.

holistyczne podejscie

Holistyczne podejście

wykwalifikowana kadra

Wykwalifikowana kadra

Wykwalifikowana kadra naszych specjalistów, w której w skład wchodzą rehabilitanci, masażyści czy trenerzy, pomaga dobrać odpowiednia terapię, która będzie najlepszym rozwiązaniem poprawy zdrowia i życia.

komfortowe warunki

Komfortowe warunki

Oferujemy komfortowe pokoje 2-osobowe z łazienką, TV, Internetem bezprzewodowym WiFi, klimatyzacją, systemem przyzywowym wyposażone w 4 – funkcyjne łóżka ortopedyczne z funkcją Trandelenburga i materace przeciwodleżynowe. Malownicze i zielone otoczenie stwarza doskonałe warunki do spokojnego wypoczynku i rehabilitacji.

dogodna lokalizacja

Dogodna lokalizacja

Nasz Instytut mieści 15 min od centrum Warszawy  w otoczeniu rezerwatu przyrody „Stawy Raszyńskie”. Posiadamy własny park ze 100- letnimi kasztanowcami, alejkami i jeziorkiem.

Czym się wyrózniamy

Holistyka to założenie, że organizm człowieka stanowi system, a stan poszczególnych jego części wpływa na pozostałe. Oznacza to, że ciało, umysł oraz dusza są ze sobą połączone, dlatego leczyć należy nie tylko miejsce dotknięte chorobą, ale także całe ciało. Analogicznie, jeśli mamy problem z nerkami, wątrobą czy żołądkiem, przyczyny tego stanu należy szukać nie tylko w tych miejscach. Może się bowiem okazać, że zaburzenia widzenia spowodowane są kłopotami z mięśniem sercowym. Jeżeli choruje jedna część ciała, to tak naprawdę choruje całe ciało. Przepływ wewnętrznej energii zostaje zaburzony, a równowaga zachwiana. Medycyna holistyczna skupia się nie tylko na fizycznej, ale również mentalnej i duchowej sferze życia. Jeżeli nie będzie pomiędzy nimi harmonii, nie można mówić o tym, że człowiek jest zdrowy.

Holistyka zakłada postrzeganie człowieka jako niepodzielnej całości, obejmującej zarówno ciało, jak i umysł oraz duszę. Terapie holistyczne mają za zadanie leczyć nie tylko objawy choroby, ale przede wszystkim jej przyczyny. Zakładają również czynny udział chorego w procesie powrotu do zdrowia. Umożliwia to odblokowanie przepływającej przez organizm energii i osiągnięcie wewnętrznej harmonii.

Zgodnie z założeniami holistyki w kanałach energetycznych znajdujących się w ciele człowieka, tzw. meridianach, nieustannie krąży energia. Jej swobodny przepływ oznacza radość, spokój oraz zdrowie, jednak jakiekolwiek blokady wywołują pogorszenie samopoczucia i występowanie chorób. Medycyna holistyczna pomaga uświadomić sobie przyczyny ich powstawania, co umożliwia unikanie szkodliwych czynników. Zakłada również czynny udział chorego w procesie leczenia, co oznacza wzięcie odpowiedzialności za swoje zdrowie. Wiąże się to m.in. ze zmianą stylu życia, nawyków żywieniowych, rozpoczęciem aktywności fizycznej, znalezieniem równowagi pomiędzy obowiązkami a odpoczynkiem, a także nauką panowania nad emocjami. Jeżeli nie zaczniemy w odpowiednim czasie dbać o prawidłowy przepływ energii przez organizm, dolegliwości będą się jedynie pogłębiać.

Holistyka wyróżnia dwa podstawowe typy czynników wywołujących choroby: wewnętrzne oraz zewnętrze. Do czynników wewnętrznych zaliczamy przede wszystkim myśli oraz intensywne emocje, takie jak gniew, zazdrość, żal czy strach. Przeżywanie ich przez dłuższy czas powoduje zaburzenia w przepływie energii przez poszczególnie narządy. Czynniki zewnętrze to te związane ze środowiskiem, do którego organizm nieustannie musi się dostosowywać. Jeżeli dany czynnik atmosferyczny – wiatr, wilgoć, zimno, ciepło, suchość – zbyt mocno oddziałuje na człowieka, pojawiają się bóle mięśni, gorączka, infekcje, zapalenia stawów, kaszel oraz inne dolegliwości. Do czynników chorobotwórczych holistyka zalicza także: nieprawidłową dietę, przemęczenie, kontuzje oraz brak aktywności fizycznej. Uświadomienie sobie, z czym są związane problemy zdrowotne, pomoże je rozwiązać i przywróci wewnętrzną równowagę.

Skontaktuj się z nami wypełniając formularz, odpowiemy w ciągu 24h.